Min häst, mina beslut

Publicerat i: Allmänt, Åsikter arg, jävla kompis, tankar
En kompis till min mamma har låtit käften gå.
Och jag blir så arg. Denna kompisen har också hästar och har aldrig riktigt gillat Bea av någon anledning. Okej, Bea är kanske inte den snällaste hästen i världen. Ja, hon är en tuff ponny som inte ger upp men hon har ett hjärta av guld. Hon visar alltid tydligt vad hon vill och agerar därefter. En stark ledare behöver hon, helt enkelt.
 
Min mammas finfina kompis är alltså på mamma om att vi "inte kan ha kvar hästen." Detta tycker hon eftersom att Bea sparkade mamma en gång när mamma gick in i Beas box samtidigt som hästis åt. Bea surade och visade att hon inte ville att mamma skulle pilla med benlinorna, mamma sade till henne och Bea mottade en spark åt mammas håll. Därför måste vi nu, enligt mammas vän, sälja hästen jag har lagt ner oräkneliga timmar på då det "inte är okej" att en häst sparkar en gång mot någon. För att det finns ingen annan häst som sparkar och Bea är ju djävulens avkomma (jag brukar faktiskt kalla henne Djävuls ponnyn - på skoj).
Jag förstår att det inte är okej att hon sparkar mot en människa - självklart är det inte det men att hon uttryckligen säger till mamma att sälja min häst gör mig förbannad. Bea har dåliga dagar, det har vi alla men det betyder inte att personangrepp (hästangrepp, haha?) är okej. Dessutom hade hon sagt att "det är ju inte okej att hon sparkar mot någon, så skulle aldrig mina hästar göra." Skulle mamma ta i och säga till henne att "ditt barn fick F på sitt prov, det skulle aaaaaldrig mina barn få." Nej, det skulle hon inte för så gör man inte.

Att min mamma är för snäll är ett faktum, hon bara tar emot kritiken även om hon blir arg. Istället sitter jag hemma och kokar när mamma kommer hem och berättar vad kompisen nu sagt för fina komplimanger om min Bea (ironi). Jag hade förstått om hon sade till om Bea hade sparkat mot oss flertalet gånger men nu har det hänt en gång under förmildrande omständigheter. Bea är en häst med humörsvängningar (precis som jag) och på hennes dåliga dagar får man helt enkelt ta hennes beteende med en nypa salt.
Att kompisen har mage att säga sånna saker till mamma. Nej, min häst och mina beslut.

Häst som bara väntar på att äta upp mig.
 
Säger hon någonting till mig tror jag att jag exploderar.
/Juli
 
#1 - - ARG TÖS:

ÅH vad jag blir sur på kärrrrringnen...
Det roliga är att det finns jättemånga fördomar om fuxston & om de skulle sparkat så skulle väl ingen reagerat för det är ändå ett "fuxsto" PHA! hoppas hennes häst sparkar henne så din mamma kan säga samma sak till tanten.

Svar: Ja, fy för henne! Jag blir så arg! Ston brukar ha sina humörsvängningar! Hennes häst har dessutom varit galen när den skulle ridas ibland, typ stegrat och sånt myyyyyyysigt.
Juli

#2 - - Josefine ♔:

NÄMEN VAD I!! Förstår verkligen hur frustrerad och fullkomligt irriterad du måste vara!! Håller helt med dig, hade det hänt ett flertal gånger så hade man ju ändå kunnat förstå en sådan åsikt, men har det hänt en gång så är det väl ändå inget att haka upp sig på sådär? Usch verkligen..
Det här är nääästan lite samma som hon som ägde hästen som min pålle stod tillsammans med innan, gav då min pålle en viss mängd mat av en sort och det är rekommenderat för just honom. Men hon la alltså så att han fick betydligt mycket mindre och motiverade då det med att "han springer så mycket i hagen (nej det gjorde han inte, han och hennes häst var glada och busade med varandra) och dessutom så tränas han inte så mycket" Det är ju precis samma sak som att hon inte ska få mat bara för att hon inte tränar? Sen så lånade hon honom vid ett flertal gånger och skrev DAGEN EFTER att hon lånade honom och "hoppas det var ok" asså? MORR på sånt!!
Stör mig verkligen på folk som uttalar sig om sådant som dem inte alls har att göra med. Och jag uppenbarar att din mammas kompis egentligen inte alls känner din häst? Jag hoppas verkligen att ni inte lyssnar på vad utomstående har att säga, för vad det än gäller så är det DU som vet bäst! :*

Svar: USCH för sånna människor! Jag blir arg bara av att läsa vad du skrivit, jag blir galen av hästmänniskor som tror att de kan göra och säga vad de vill för att de alltid "vet bäst"! Och att hon gav din häst mindre än vad den behövde och lånade honom utan att du visste om det.. Fy! Jag hade blivit riktigt arg..!Nej, jag tänker absolut inte lyssna på henne. Folk som säger sånt får mig bara att vilja slå bakut och göra tvärtemot (ja, jag är fem år).
Juli

#3 - - Olivia:

åh :(

sv. tack så jättemkt :D

#4 - - Sara:

Men herregud... Hästmänniskor i ett nötskal tyvärr :(

sv: Ja, det är jättetråkigt! Hoppas att du hittar tillbaka till motivationen så fort som möjligt, den behövs verkligen nu i kylan och mörkret!

Svar: Ja, usch, det är så hemskt jobbigt.. :(
Juli