Svar på frågor #1

Publicerat i: Allmänt, Frågestund svar, svar på frågor
Varför kan du inte rida när det är mörkt?
Innan hade jag ingen belyst paddock och att rida ut med Bea i mörkret med endast en pannlampa tror jag är livsfarligt. Men idag satt pappa upp lampan som ska lysa över paddocken!
 
Hur länge har du ridit? 
Jag satt för första gången på en häst när jag var två-tre år. Jag red ibland på min mammas kompis' shettis Teddy och när jag var sex år började jag på ridskola (på första lektionen fick jag trava lätt haha). När jag sedan var sju tog mamma en foderhäst som jag red ibland, men mest red jag shettisen Teddy som jag fick ha som min egen.
Älskade hästar redan som liten, haha. Jag är två år på bilden.
 
Är du spontan eller genomtänkt?
Gud, spontanitet är ovanlig hos mig.
 
Roligaste avtrillning du varit med om? (Om du varit med om någon rolig) 
När jag red in Bea och hon var ännu yngre än vad hon är nu trillade jag av ett par gånger. Den mest absurda gången jag kan komma ihåg var när vi var på ridklubben i väntan på träning. Någonting kom bakom Bea vilket fick henne att hoppa rakt upp i luften. Jag flög av på något sätt, rakt upp och landade sitande på knä. Jag vet inte hur jag lyckades med det.

Hur länge har du ägt Bea? 
I snart fem år, vilket är helt sjukt.

Vad skulle du rädda i ditt rum om du kunde rädda en sak och ditt rum stod i lågor? 
Jag hade velat ta med mig mina marsvin (ja, jag är sexton år gammal och äger marsvin) men jag tror att det skulle vara omöjligt att få med mig de små liven ut. Antagligen hade jag grabbat tag i min dator och mobil (cliché). Kanske mitt fotoalbum med bilder på Bea och mig.

Vad hade du gjort om du var en häst för en dag? 
Berättat för mina hästar hur mycket jag älskar dem. OCH hur man utför alla svåra rörelser som häst för dem, för att sen hade jag kunnat sitta upp på dem dagen efter och piaffat.
 
TACK FÖR ERA FRÅGOR! Resterande svar kommer upp imorgon :)
/Juli
PS. Ledsen för avsaknande av bilder - min dator vägrar ansluta till vårt Wifi så jag får dela internet ifrån mobilen. DS.
#1 - - Lovisa Magnusson:

Åh vilken söt bild!!