Uteritt i morgonsolen

Publicerat i: Allmänt, Ridning Uteritt, skog, skogsrunda, ute, uteritt
Idag var det morgonsol fram till klockan tio. 
Jag och Pelle tog oss ut vid nio-tiden. Mina tankar var inställda på en 1,5-1,75h runda men det var inte världen. Det var underbart väder, kyligt, klart och torrt i luften.

I vilket fall som helst kom vi förbi en del obehagliga ställen där Pelle tog det lugnt trots att han var så pigg. Han brallade till och med på ett ställe, vilket jag inte kan komma ihåg att han gjort någon gång tidigare då jag ridit honom. Sötaste hästen. 
Världen ville som sagt inte att det skulle bli långt, för att där jag skulle rida in fanns idag en stängd grind. Vi fick helt enkelt rida förbi grinden och sedan vända och rida tillbaka hem. Det blev i alla fall en runda på ca en timme men jag hade sett fram emot en längre runda. Runt omkring oss hördes ibland skott, vilket var lite obehagligt. Usch, jag hoppas jägarna försvinner ur skogarna snart.

Fin sol :)
 
Ha en bra första advent!
/Juli
#1 - - Tuva Björnwall:

Mysigt!