I form

Publicerat i: Allmänt, Träning ben dressyr, bilder, dressyr, form, går som en klocka, i form, underbart
Hon gick i form idag. Bea gick i form idag.
Alltså ni förstår inte hur lycklig jag är. Bea gick i form. Jag kan inte komma över det, tidigare idag skrev jag att det var mitt mål för hösten/vintern och samma dag går Bea jättefint. Visst, det var en låg form men det var fortfarande en krökt nacke, lodrätt huvud och bakben under kroppen. Visserligen var hon ganska tung idag, men paddocken är nyharvad och gruset var luftigt och tungt. Dessutom har hon inte så mycket muskler än, vilket är synd. Jag vet att när hon väl får ordentliga styrka i bakbenen och i resten av kroppen kommer hon orka bära upp sig själv bättre och kommer kunna länga steget så där fint hon gör ibland.

Jag red i Pelles sadel, min mammas älskade Stübben, som tyvärr har alltför långa kåpor för mig och Bea. Vi började med att skritta upp i ca tio minuter utanför banan. Vi gick vidare till paddocken sedan, jobbade igenom skritten lite grann med framdelsvändningar (som Bea och jag har blivit proffs på - på riktigt, idag snurrade hon helt runt frambenen och det ena frambenet rörde sig inte ens), skänkelvikning och lätt böjning. När vi travade och gick vidare till tempoväxlingar lade hon sig i form direkt. Jag jobbade inte så länge med detta, eftersom att allting bara flöt på ville jag inte kräva alltför mycket. Efter två galopper (tunga) red vi ut igen och tog en kort tur i skogen med galopp och backklättring. Nu är jag ännu mer taggad inför träningen på söndag för Torun, om det nu var möjligt.

Stillbilder från en dålig och skakig mobilfilm mamma filmade. Ska försöka få upp lite senare, men nu ska jag, mamma och min bror till min mormor och morfar.
 
Åh vad jag älskar min häst♥
/Juli
 
#1 - - Olivia:

sv. hoppas nästan istället att det är något, så man vet varför han är så konstig :(

#2 - - Sophie S. Varnäs:

Svar: Men åh, tack så mycket! :)

Gud vad roligt att det målet redan är på väg att bli uppnått! Hoppas det håller i sig nu!

#3 - - Therese Johansson:

Vilken fin blogg och underbara bilder, ha en superhärlig dag!
KRAM :)

Svar: Tack, vad glad jag blir!
Juli

#4 - - Michelle Petersson:

Åh va kul att det gick så bra idag!! :D Alltid kul när det blir resultat efter allt slit. Bra kämpat! <3

Kram

#5 - - Julia:

Jättefint!!!

Svar: Åh, tack! :D
Juli