Riktiga rädslor

Publicerat i: Allmänt, Ridning farligt, läskigt, rädslor, skog, skogsrunda
Bea har betsående men för livet i skogen och dessa saker är några utav de många sakerna på Beas lista som helst ska undvikas. Listan blir längre efter varje år och det är viktigt att ingenting glöms bort, för ens egen säkerhet.
 
Krokodilen: Vid en stig i skogen ligger en bit av en jättegamal stock, i Beas ögon är det en stor krokodil som när som helst kan bita tag i hennes bakben och därför måste man springa lite på stället när man ser stock.. förlåt, krokodilen.
 
Bläckfisken: Nära en äng i skogen finns en landsatt bläckfisk som äter små gula ponnier till frukost, lunch och middag, allting beroende på vilket tid det är på dagen. Rotvälta.. Bäckfiskan är rentutsagt livsfarlig.
 
Djävulen: Djävulen har en svart hund, eller hur? För att en gång såg jag och Bea en man med en svart hund i skogen och varje gång vi ser platsen vi mötte honom på måste Bea få panik och inspektera platsen noga för att, vem vet.. En dag kanske han är där igen och han kanske verkligen är djävulen! Jag säger till Bea att det faktiskt var två år sedan vi såg mannen men hon svarar att man aldrig kan vara försiktig nog.
 
Den sabeltandade tigern: I alla skogar bor minst en sabeltandad tiger och Bea känner till alla dess tillhåll, även om den mest gillar att gömma sig bakom en sten bredvid en väg.
 
Vildsvinens mördarhåla: Det är allmänt kännt att vildsvin äter hästar, efter att ha torterat dem först. Detta vet Bea alltför väl och ett ställe kanske det bor vildsvin på. Därför måste man bli väldigt rädd just där. Inte för att vi någonsin mött ett vildsvin där men.. Bea vill ju inte bli uppäten.
 
Soptippen där det bor döda människor: Där står en gammal cykel vid en äng lite längre upp i skogen och en eller två gånger har vi sett människor där. Enligt Bea var dem antagligen döda, varför skulle de annars vara i skogen? Det är ju bara logiskt.
 
Stället Gud glömde: Bea är inte kristen, men jag vet att hon refererar till en hage med kor som finns om man tar en annan väg. Korna är väldigt läskiga men för att visa upp sig som deras mästare måste man blåsa upp sig till en drake och frusta i drak-liknande manöver. Sedan måste man trippa som om man är bajsnödig förbi dem, för då tror dem att man är en drake. Allting för att visa vem som faktiskt är boss.
 
Bea har fått syn på en sabeltandad tiger.
 
Ha en bra måndagskväll!
/Juli
#1 - - Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥:

sv, taaack! <3

Det där måste ju vara lite jobbigt, haha! Om du vill kan jag nog hjälpa dig (lite iaf) med övningar för att få bort dom där rädslorna (eller minska dom åtminstone!) :) med klickerträning/positiv förstärkning <3

Svar: Åh, Bea är inte rädd, inte på riktigt. Hon bara fjantar sig för det är ju.. "kul".Fast lite rädsle-övningar (?) låter ändå kul och klicker är ju roligt! :)
Juli

#2 - - Michelle:

Din nya header är verkligen döfin!! :D

Svar: Tack vännen<3
Juli

#3 - - Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥:

sv; haha åh så var det för mig också ett tag ;) men man lär sig! det är ju ändå samma HTML liksom!

Ja det är superkul med klicker! När jag är ute och går med Clooney har jag alltid klicker och godis med mig, det är så enkelt, för om han ser något läskigt och skyggar så ställer jag mig helt stilla och väntar, om han är supernervös så klickar jag när han börjar slappna av litegrann, och om han bara är lite rädd då klickar jag när han går närmare och närmare och ja då har man gått förbi det tillslut! Då kommer han nästa gång förknippa den platsen med "stället jag får godis på" istället för "läskiga stället" :)
Dock kräver ju detta att din häst är inklickad annars kan det bli lite konstigt! Har ett inlägg om det här: http://neapocalypse.blogg.se/2014/august/klicka-in-hasten-2.html

Svar: Taack! Bea är inklickad, hon kan spanskskritt, nästan buga, skaka på huvudet, pussa, titta åt sidan, le... lite allt möjligt :)
Juli

#4 - - Nova:

HAHAHA! Älskar detta inlägg! Typiskt hästar :D Har läst det typ fem gånger! :D