Kvällsjogg

Publicerat i: Träning Ridning, bea, bea dressyr, dressyr, jogg, jogga, träning
Klockan åtta bestämde jag mig för att ta mig i kragen och dra mig ut i stallet för lite kvällsjogg.
Och ja men gud vad bra det gick!
 
Hela eftermiddagen molnade en äcklig huvudvärk i mitt huvud och när jag klippt mig och kom hem vid sex kände jag mig helt livlös och slut. Huvudet bultade och jag beslöt mig för att inte rida. Ja, jag var självklart ledsen över det hela, men det blir liksom bara så ibland. Men klockan åtta mådde jag bra igen och beslöt mig för att gå ut och jogga igenom Bea. Och så fin hon var! Fokuset var inte alls på formen idag och vi red mest i en låg form och jag red lätt den största delen av tiden. Galoppen var superfin, rund och den kändes kraftfull. Vi jobbade ännu mer på böjt spår och tillslut blev hon riktigt mjuk. Jag känner att jag ibland är problemet där, jag kan lätt låsa mig lite. Speciellt i höger varv där Bea är stel blir jag så lätt frustrerad och låser mig. Men idag lyckades vi båda två tillsammans få allt att fungera och det kändes bra!
 
Nej, formen var nog inte särskilt bra idag men allt annat var super. Speciellt galoppen och galoppfattningarna är jag riktigt glad över! Energin var helt super och hon taktade nästan i skritten, haha :)
 
Formen kanske inte var super idag, men allt annat var finfint!