Skav

Publicerat i: Utrustning skav, stövlar
Efter någon månad med nya ridstövlar har jag genomlidit en hel del skav i knävecken.
Speciellt nu på senaste tiden av någon anledning.
 
Ja, mina fina stövlar har sjunkit lite men det hindrar inte dem från att ge mig sår i knävecken. Blä, det är tråkigt när man sitter av i slutet av ett pass och känner hur det svider. Det tar tid att gå in de där stövlarna... Men det blir nog bra när de är ordentligt ingångna. På tal om mina stövlar, de behöver putsas ganska akut. Precis som mina slit och släng stövlar, tillsammans med tränset. Och Pelles sadel. Och alla andra tränsen. 
 
#1 - - Sofie:

Haha putsa på ;) Hade gärna hjälp till

Sv: Rider för det mesta 4-8 km. Men finns längre alternativ :)

Svar: Hihi, jag tycker att det är kul ibland :P
Juli

#2 - - Katarina:

Fy, hade aldrig stått ut med det där! Om man ska plågas i månader för att "rida in" ett par stövlar kommer jag ha chaps hela livet (;

Svar: Haha, ja... De har faktiskt inte varit hemska innan, vilket är ganska konstigt :P Allt kom nu..
Juli

#3 - - Agnes:

Jätte fin fjording. Jag hade också en förut, älskar dom :)