Ma Cherie

Publicerat i: Ridskola Ridning, dressyr, dressyrlektion, ma cherie, ridskola, torun
Igår lyckades jag faktiskt ta mig till ridskolan efter lite övertalning och viljestyrka.
Och det gick faktiskt riktigt bra!
 

Jag red, precis som förra gången, den fina Ma Cherie. Min mamma red också med igår och hon red en stor fux som heter Neggie. I vilket fall som helst, jag kände stor skillnad sen sist jag red Machan direkt när jag hoppade upp. Hon var mjuk och kändes inte lika motsträvig. Torun berömde mig också direkt och sade att det var riktigt stor skillnad sen sist och att jag verkligen tagit till mig vad hon sagt. Stolt fortsatte vi på samma sätt. Lektionen handlade om skolor och det var en väldigt rolig lektion. Jag och Ma Cherie kom närmre och närmre varandra och det var verkligen kul. Ny crush? Oh yes…

 

Helt plötsligt var kontakten mellan oss verkligen känslig. Jag fann fortfarande det svårt att riktigt fånga upp henne och få tag i henne så formen blev lite unghästform och ganska lång, men Torun sade hela tiden att det såg superfint ut, att Ma Cherie verkligen trivdes med mig (STOLT) och att om någon gång till skulle jag kunna samla henne hur mycket jag ville. Åh, ja, dressyrlektionen igår gav mig verkligen blodad tand på det lilla halvblodet som jag nu helst bara vill ta hem och göra till min (händer varje gång på ridskolan… suck). Hon är lika gammal eller ett år äldre än Bea och hon är inte den mest utbildade hästen men hon är verkligen speciell. Det gör mig lite ledsen att det bara är en lektion kvar under den här terminen. Jag får väl helt enkelt ge järnet nästa gång.

 

Nej, nu är jag påväg till skolan för att skriva kemiprov. Ikväll ska jag försöka få ut Bea på en lite skogsrunda.

 
Vackraste Ma Cherie!
Jag och hästen mamma red, Neggie!
#1 - - Josäfin Andersson :

vad roligt att det kändes så bra :D

#2 - - Johanna:

Det är kul när det går bra.