Plus, minus och mål 150501

Publicerat i: + & - mål, plus, plus och minus
PLUS
  • Konditionen har blivit så mycket bättre hos Bea!
  • Hästarna har kommit ut en del i sommarhagen, vilket de älskar.
  • Även om vi hade en svacka i träningen under brunsten och galoppen gick sämre har det blivit flera gånger bättre när vi väl fick tag i den.
  • Korsgaloppen i skogen är det slut på. Numera blir det rena byten eller inga byten alls ;)
  • Jag fick min livs ritt på Fashion...!
  • Pelle har äntligen börjat släppa till i ryggen :D
 
MINUS
  • I slutet av månaden har tiden för hästarna blivit mindre p.g.a. skolan.
  • Bea brunstade och blev smågalen, så där gick ganska mycket träningstid bort.
  • Jag har trillat av en gång varje helg...
  • Lite fler problem har kommit upp till ytan.
  • Sadeln har börjat kasa framåt när Bea har rundat till sig lite när gräset kommit.
 
UTVÄRDERING MÅL IFRÅN 150401
  • Mer galopparbete med Bea - mja.. Det blev mindre galopp under mitten men mot slutet har vi kommit igång igen!
  • Även Pelle behöver jobba mer i galoppen - Check! Däremot har även Pelle varit skadad under slutet av månaden..
  • Våga släppa lite när jag rider Pelle, då jag kan låsa händerna lite - Ett problem som börjar bli bättre. När jag blir stressad eller frustrerad när jag rider låser jag lätt händerna.
  • Fortsätta jobba med min sits - Yes! Men även här har vi tagit ett litet steg bakåt, tyvärr.
  • Smyga upp Bea i formen ännu lite till - både ja och nej. Hon kommer upp småstunder.
  • Mättid - HAHAHA. Suck. Nej.
  • Rida barbacka minst en gång i veckan - Yup! Men nu blir det nog slut på det en tid framöver... :P
  • Träna två gånger för tränare - Tror jag att jag klarat! En gång hopp och en gång dressyr :)
  • Bygga upp mer av mina sätesmuskler och kroppsstabilitet - It's a work in progress, but it's happening :)
  • Njuta av mitt påsklov - Det gjorde jag!
 
MÅL TILL 150601
  • Komma upp på hästryggen så snart som möjligt!
  • Få koll på Beas sidor och fixa rakriktningen.
  • Komma igång igen med Pelle.
  • Komma iväg på någon WE-träning!
  • Få mina spända axlar och låsta armar under kontroll.
  • Mer galoppjobb för hästarna.
#1 - - Vanessa andersson:

älskar att läsa utvarderingar. Då är det lättare att följa med i utvecklingen. Ska bli kul att se om du lyckas med dina nya mål. Håller tummarna för det :D