Sovmorgon på en fredag

Publicerat i: Allmänt morgon
Det är alltid lika välkommet att ha två lektioner på en fredag.
Alltid.
 
Godmorgon, fina vänner. Jag sitter framför datorn och äter pannkakor med chokladbitar i till frukost. Jag vet, lyx. Just nu önskar jag lite att jag kunde ta en löpar-runda på morgonen innan skolan men som ni kanske vet är jag fortfarande halvdålig. Men idag ska Bea äntligen ut igen, efter en veckas vila! Ganska skönt egentligen, att ha en alldeles fräsh och pigg häst lagom till sommarlovet börjar! Bea är en häst som mår väldigt bra av en veckas vila någon gång då och då, hon blir så fräsh då. 

När jag kommer hem ska nämligen jag och mamma ta en skrittrunda med hästarna. Inte ansträngande alls, utan mest för att få ut lite av deras energi. Nej, jag är inte särskilt sugen på att ta en runda ensam på en Bea som vilat i mer än en vecka... Jag kan bara tänka mig hur galen hon skulle varit om det hade hänt. Så nej, det blir en lugn skittrunda för att starta upp henne igen. I onsdags hade jag mitt näst sista slutprov! Bara ett kvar, sen sommarlov! Visserligen är det den största kursen (150 poäng som många andra läser på två läsår som vi har läst på ett läsår) Fysik 1 men det ska bli riktigt skönt. Jag känner att jag ändå har någorlunda koll på fysiken redan. Har jag min formelsamling och "mini"räknare kan jag ta mig igenom!