En sko mindre

Publicerat i: Allmänt
Ja, men visst skrev jag för någon dag sen att Beas skor snart skulle vara fina igen?
Guess what? Hovslagaren ställde in i sista sekunden.
 
Visst, jag försår, lösa kor på en gård behöver tas omhand om men ändå. Bea tappade en sko igår och jag kunde inte rida. Dressyr-inspirationen jag fick under ridskolan i tisdags har inte blivit använd än och kommer antagligen inte att få komma fram förrän imorgon. Idag ska hovslagaren komma igen och Bea kommer antagligen gå lite sådär idag, för hon brukar bli lite ömfotad när hon blivit skodd. Så, får se hur hon går idag annars blir det uteritt idag och dressyr imorgon. På söndag blir det i vilket fall som helst träning, vilket jag är så taggad inför!
 
Jag nämnde innan att jag red på ridskola i tisdags. Det var underbart. Torun parade ännu en gång ihop med mig med hennes vackra sexåring Cappuccino som är så jävla underbar. Hon sade att jag hitta hans spänst och red honom mycket bättre än sist. Det kändes för härligt också - vi fullkomligen svävade fram (vilket har lett till träningsvärk i två dagar :P). Ser fram emot att få fortsätta rida den hästen... Hade lätt kunnat sno med honom hem när som helst.
 
Jag och Cappe under sommarens ridläger :)