Idag skulle jag egentligen ha tränat.
Skulle är nyckelordet.
 
Eftersom jag kom hem sent och cyklade igenom en vägg av mörker med endast en dålig cykellampa som ljuskägla var jag inte pigg när jag kom hem. Skolan hade sugit musten ur mig och tanken om träning som känts så fin igår hade tappat sin glans. Istället ville jag bara slänga fram en massa mat och slänga mig i soffan invirad i filtar för att återfå värmen som jag tappat bort hela dagen. Varför gömmer sig alltid värmen för mig? Varför tappar jag alltid bort den när jag behöver den som mest?
I vilket fall som helst fick jag dåligt samvete för min önskan om att hoppa över träningen och bara skita i allt. Efter en stunds vild argumentation i mitt ständigt stökiga sinne kom jag fram till att nej, ingen träning för Juli idag. Träning är överskattat och mat är underskattat. Filtar är vänner och svett fiender. I varje fall dagar när kroppen är slut och huvudet längtar efter lugn och stillsam te-drickning. 
 
Vänner, må inte dåligt över att ni mår dåligt. Det är inte att "unna sig" när man inte tränar - det är att vara människa och leva livet to the fullest. Trust me.
 
#1 - - Alice:

Så sant och rätt sätt att tänka Juli! <3

#2 - - Elin:

Brukar också vela om jag ska ut och springa eller inte... Speciellt nu när det är så kallt, men lyckades tvinga ut mig själv idag haha! Så nu blir det inte fören nästa vecka igen hehe... ;)