Välkomna niorna

Publicerat i: Allmänt
Idag hade min skola "öppet hus" för niorna i skolorna i närområdet.
Bara att måla på ett leende och säga bra saker om vårt fina program.
 
Jag och min kompis Annie i klassen var de enda naturtvåorna som var med på dagen. Just idag var nämligen en halvdag och eftersom vi inte var sugna på entimmes-hålan i mitten hoppade vi på att visa runt niorna och skippa de två lektionerna. Det var mysigt. Niorna var lite rädda, vilket var att förvänta sig. Hallå, kommer själv ihåg för två år sedan (shit är det verkligen två år sedan?!) när jag stod och skulle lyssna på folk hit och dit som pratade om det där som kändes som världens mest livsviktiga beslut. Nu var det istället jag som stod och förespråkade naturlinjen framför rädda elever. Hur kan tiden gått så fort? Känner lite tidssvindel nu. Får inte snacket om att "tiden går så fort" mig att låta som ca 180 år? Gamla och vuxna pratar alltid om det.
 
 
#1 - - a n n i k a:

Fin!

#2 - - Vanessa andersson:

Vi ska ha öppethus denna veckan så vi slutar tidigare ;)