Tal

Publicerat i: Allmänt
Är det inte något speciellt med att hålla tal is skolan?
Vare sig om ni älskar det eller inte, måste ni erkänna det faktum att tal - är - speciella.
 
Själv älskar jag rampljuset, att få stå och tala en sorts monolog jag själv skapat och skrivit om ett antal gånger för att få det så bra som möjligt. Just nu skriver jag tal som en grekisk gud som argumenterar för att bli ny härskare. Självklart valde jag Hades. Hallå - vem identifierar jag som, om inte dödsguden himself? Talet blev precis klart och jag är riktigt nöjd. Den här gången fick jag till det och jag är lite stolt. Enligt mig har jag fångat den buttra och lite egocentrerade dödsguden på ett bra sätt. Visst att argumenten inte är så starka om man ser på dem med klara ögon men det är meningen att det ska ha varit HADES som har skrivit talet och jag kan inte se honom som en person, nej förlåt - gud, som skulle varit riktigt tänka fullt klart. Jag vet inte - men jag gillar Hades. He's a pretty chill for a guy - sorry, god.