Träning av hästar är tyvärr inte bara dressyr på bana även om det hade varit roligare.
Ibland måste man helt enkelt ha skrittrundor.
 
Idag är en sån dag, helt enkelt. I torsdags tränades båda hästarna för tränare och jag vet att mamma inte vill att Pelle ska gå på banan idag. Bea gick dressyr både onsdag-torsdag så borde inte heller låta henne jobba hårt på bana idag. I onsdags var Pelle ute på en två timmars uteritt och dagen innan var båda hästarna ute på en timmesrunda med lååånga galopper (Bea var helt galen och körde rodeo med mig). Så nej, idag är det ut-och-skritta-båda-hästarna-dag. Tyvärr. Visst kan det vara mysigt att skritta ut ibland och jag brukar ha mål med ridningen även i skogen men just idag har jag en sorts energi under huden som vill ut och jobba. Hade helst kört igenom båda hästarna i dressyr och svettats riktigt ordentligt. Blir väl istället att skritta i 30-50 minuter och jobba med att mjuka upp Pelles stela sidor lite i skogen. Visst hade jag kunnat skritta på banan men gjorde det i onsdags och hästarna behöver komma ut och se lite annat än paddocken.
 
Skrittrundor är... skrittrundor. Nyttiga, nödvändiga och ibland roliga. Lite som grönsaker.
 
#1 - - Annie:

Rolig jämförelse, skrittrundor och grönsaker hehe :)

#2 - - Julia Axelsson:

Jag håller verkligen med, men ja, de är ju nyttigt att bara skritta också! :)

Sv: Jag köpte de på Falsterbo i somras, men har för mig att vi köpte de i Horze's tält :)

#3 - - Julia Axelsson:

Ett till svar, haha!
Det är ett kandar träns från början, men tyckte det var så förbannat snyggt så vi köpte de och pappa gjorde om de till ett vanligt träns! :) Priset ligger på 1000 kr, men under Falsterbo fick vi det för sjuka 199 kr, haha.
http://www.horze.se/träns/horze-vienna-kandarträns/10053.html?color=BL har du det!