Plus, minus och mål 150401

Publicerat i: + & - mars, plus, plus och minus, utvärdering
PLUS
  • Jag och Bea kanske hade bra flyt i februari men allting släppte i mars.
  • Formen har kommit fram och utvecklats.
  • Både Pelle och Bea har fått till riktigt fina muskler.
  • Min sits har satt sig och allt mitt slit visar sig äntligen.
  • Konditionen är mycket bättre och jag orkar mer.
  • Beas bakben och takt har kommit igång och det ser mycket snyggare ut.
  • Galoppen är starkare!
  • Beas lastningen har flutit på helt sjukt bra. Jag är riktigt stolt.
MINUS
  • Mina händer har kommit upp för mycket... Ironiskt, haha.
  • Jag kommer bara på en sak. Alltså det är ju sjukt bra!
UTVÄRDERING MÅL IFRÅN 150301
  • Träna två gånger med Bea för tränare - Vi har faktiskt lyckats träna tre gånger! Hoppning en gång och dressyr två gånger!
  • Åka till ridhuset någon gång och träna på lastning och ridningen - Vi åkte till ridhuset en gång och tränade, vilket gick jättebra. Lastningen satt.
  • Bea ska gå runt fem gånger i veckan - Super! Lyckat :)
  • Själv vill jag rida Pelle minst en gång i veckan - Även här gick det bra! Jag har ridit Pelle runt två-tre gånger i veckan.
  • Jag vill få upp mina händer lite mer - Händerna har tyvärr åkt upp för mycket, haha.. Nu är de för höga ;) Inte på Bea i varje fall men på andra hästar.
  • Bea ska upp ännu lite mer i formen - Yes! Success :)
  • Mjuka upp Beas sidor - Sidorna har verkligen blivit bättre!
  • Våga kräva mer av Bea - Yup! I samma takt som jag har krävt mer har hon blivit mycket mer positiv till arbete och är mycket gladare under ridningen!
  • Få ner Pelle på jorden - Att få ner Pelle på jorden har väll fungerat sådär. Vissa dagar är han lugn, vissa är han helknäpp.
  • Fixa tid till mätning för Bea -Tyvärr. Transporten skulle besiktigas men gick tyvärr inte igenom p.g.a. bromsarna. Nu ska den servas.
MÅL TILL 150501
  • Mer galopparbete med Bea!
  • Även Pelle behöver jobba mer i galoppen.
  • Våga släppa lite när jag rider Pelle, då jag kan låsa händerna lite.
  • Fortsätta jobba med min sits.
  • Smyga upp Bea i formen ännu lite till.
  • Mättid!
  • Rida barbacka minst en gång i veckan :)
  • Träna två gånger för tränare!
  • Bygga upp mer av mina sätesmuskler och kroppsstabilitet!
  • Njuta av mitt påsklov!
Första träningen i månaden - den åttonde mars!
Ifrån sista träningen i mars - 29 mars.