Hehe, jag tänkte seriöst igårmorse att det var länge sedan jag trillade av (eller ja, typ tre månader).
Gissa vem som trillade av bara några timmar senare?
 
Jo, igår skulle jag och lilla Bea ut på konditionsrunda tänkte jag. Dressyrsadel? tänkte jag sen. Nej, allround/hoppsadel. Sagt och gjort. Lite halvtrött var Bea allt efter lördagens ganska hårda dressyrarbete som fick Bea att bli väääldigt svettig (vi hade kul och hon var superduktig). Så ja, först visste jag inte riktigt hur jag skulle kunna köra galopparbete när hon var så trött men visste även att min lilla pålle ofta behöver lite tid att komma igång om hon är stel. Detta visade sig vara sant för efter ca femton minuter av trav och lite lätta galopper var Bea med på noterna, speciellt när vi kom till den ca 2 km "banan" som vi brukar köra konditionsträning på. Jag fattade galopp och sen körde vi på. Fältsits hela vägen och galopp hela tiden förutom några avbrott när jag ville att hon skulle byta galopp. Längde steget, kortade steget och i den sista backen släppte jag Bea helt och hon for iväg som en kanonkula trots att vi redan galopperat långt. Superkul. Efter det lät jag henne skritta i någon minut innan vi kom till ett fält där jag i stundens hetta bara kände att ja, jo, vi måste galoppera fram och tillbaka på fältet lite lugnt. Fram var inget problem, Bea gick lugnt och fint i en rytmisk galopp men på vägen tillbaka kom en riktig energikick och hon for frammåt. Inget ovanligt att hon kör en kanonkula men på ett stort fält kan man inte bara bocka utan också slänga sig helt åt sidan. Juli sitter inte kvar när Bea slänger sig helt åt sidan. Landade på höften och vänstra armbågen (?). Direkt upp, rusa efter hästen som galopperar, saktar av till en spänstig trav och tvärbromsar för att frusta glatt. "Fin galopp, va, matte?". Bea körde sen ner huvudet till gräset och jag sprang fram och hoppade upp på bushästen. Kom upp och galopperade över fältet igen bara för att bevisa för mig själv att jag kan.
 
Så ja, så gick det för mig igår. Mår bra men min vänstra arm är ganska ledsen och vill inte riktigt fungera hundra.
 
Bus på ett annat fält i januari det här året.
#1 - - Alice:

Hoppas armen blir bättre <3 Låter väldigt härligt och kul bortsett ifrån att du ramlade av. :)

#2 - - saga:

shit vad söt hon är på bilderna!! :'))