Åh, känslan av att komma hem efter en lite för kall dag och inse att imorgon inte är någon vanlig tisdag.
Nej, imorgon är en studiedagstisdag.
 
Kanske att jag inte kan rida på min studiedag men vad gör det när man äntligen får en lugn dag hemma? Skulle egentligen över till en kompis men hennes bror har fått kräksjuka och jag med mitt underbart svaga imunförsvar är inte sugen på en sväng kräksjuka. Så istället ska dagen spenderas i soffan med läxböcker, te, mat och antagligen en mängd serietittande. Jag är i behov av mys, tysthet och lugn. Som alltid? Kanske.
 
Å andra sidan är jag ledsen över häst-situationen just nu. Pelle har tappat en av sina skor och Bea... tja. Det är inget fel på Bea, istället är det fel på allt annat. Paddocken är omöjlig att rida i och snön är stenhård och om inte stenhård, isig. Imorgon ska det regna så det lär inte bli någon uteritt i slaskhet som kommer omvandlas till ishalka. Nej, hästsituationen är inget att le åt och som tur är har jag ridskola imorgon. Ser fram emot det.