Halv dag, dubbelt så bra

Publicerat i: Allmänt morgon, skola
Idag har jag bara en halvdag i skolan för att lärarna ska ha konferens eller något i eftermiddag.
Halva dagen, dubbelt så bra.
 
Ja, en underbar halvdag nalkas. Mina snyggaste svartgråa jeans åker på, för att de är så tighta och liiite för snäva i midjan att jag bara pallar ha på mig dem i en halv dag. Borde jag gå in dem? Ja. Orkar jag gå in dem på riktigt? Tja... Nej. Då är en halvdag bra. På tal om kläder, idag var en dålig kläd-dag. Vaknade upp, tog på mig kläderna jag lagt fram dagen innan och bytte. Kände mig ful i allt igår, ingen bra dag helt enkelt. Slutade med att jag tog en hoodie över allt och tjurade lite för att det var inte en bra dag. Hade dessutom salskrivning i tre timmar, håla i fyra och sedan en lektion. Blev däremot mycket plugg gjort och när jag kom hem kunde jag slappna av trots två prov nästa vecka som smyger sig på. 
 
Idag får jag väl plugga lite hemma dock. Ska försöka klippa Bea idag med, innan vi tar en lugn uteritt efter gårdagens fina dressyrpass. Hon är så duktig, min lilla pärla..!
 
#1 - - Katarina:

Vi har en del halvdagar på jobbet (jobbar på myndighet, vanligt då men vet inte hur det är på andra ställen) och det är så himla gött! Vi får ju liksom inte lov som man fick när man gick i skolan :P

Svar: Verkligen skönt! Man får så mycket tid som man inte annars har :D
Juli