Igår var det ridskola och jag red Neggie ännu en gång.
Känslan var inte samma som sist men det gick väl inte uttalat dåligt.
 
Nej, omständigheterna spelade in lite. Två hästar var väldigt stissiga och en hund satt bredvid spåret vilket Neggie tyckte var väldigt läskigt och var tvungen att hoppa runt och tramsa lite. Själv var jag nog lite stel och hård. Oliklånga stigläder gjorde att jag hela tiden tappade den ena stigbygeln (vilket jag kom på när jag skrittade av...). Så nej, dåliga omständigheter och jag var inte på topp. Det gick bättre mot slutet när jag slappnade av lite och bara red utan att tänka för mycket. Då slappnade även Neggie av mer och det gick riktigt bra. Trots detta är jag inte särskilt nöjd och tror att jag vill rida honom åtminstone en gång till bara för att få bort den dåliga känslan jag fick igår.
 
Sen pratade jag och mamma med Torun lite om träning till helgen. Så, träning på söndag alltså! WIIIH!
 
Pelle... Ska försöka rida honom i dressyr någon dag för det var alldeles för länge sedan..!
 
#1 - - norrbotten emma:

fin bild, ha en bra onsdag!

Svar: Tack!
Juli

#2 - - Josäfin Andersson :

så himla typiskt det där med stigbygeln! D:

Svar: Eller hur.. :P
Juli

#3 - - Emma :

Vilken Torun rider du för? :)

Svar: Torun Hallström, riktigt duktig människa!
Juli