Skrev franskaprov idag.
Ganska säker på att det var det jobbigaste provet jag skrivit på länge.
 
Ja, det var ett helvete. NOG OM DET, jag orkar inte gå över och över och över hur jag fick skriva verb i alla möjliga former tills jag nästan spydde (nästan). Nu är jag någotsånär återställd och sitter vid skrivbordet med en lite (o)trevlig hög läxböcker framför mig. Hade helst velat läsa någon rolig bok men läste ut min bok imorse. Den hette "Vi måste prata om Kevin" och är helt klart en av de bästa böckerna jag läst! Så himla bra! Men ja, istället för att roa mig ska jag prega in lite fler roliga mattetal och ännu lite mer tråkfysik innan jag ska tillåta mig själv att se på lite My Love From the Star. Det dramat är så grymt bra... Om ni inte sett något k-drama någon gång så vet ni inte riktigt vad jag pratar om. Noobiga drama-tittaren Juli som endast sett några få får helt enkelt förklara hur hon ser på saken: Det är någonting i att följa huvudpersonerna igenom ca 20 avsnitt (à la 60 min) och bli kär i karaktärerna. De har en väldigt speciell humor som är svår att inte skratta åt och de ständiga kärlekstringlarna och svindlande uppoffringar för kärlek får en att känna så mycket. Det heter drama av en anledning och de har inget emot att krydda med bilar, döda föräldrar och förlorade minnen ifrån det förflutna. Det kanske låter töntigt, men det är alldeles för lätt och skönt att kunna tyna bort i soffan framför ett drama och kunna känna alla känslor på en och samma gång. Liksom.
 
/Juli