Ljus

Publicerat i: Allmänt Uteritt, bea, skola
Jag gillar höst, om jag inte nämnt det innan.
Speciellt gillar jag de vackra färgskiftningarna i alla träd och den annorlunda luften.
 
Ja, jag gillar höst. Även min lilla fluffboll till häst verkar tycka om höstluften och är väldigt pigg såhär års. Idag fick Bea dock inte springa alls då hon hade ett öppet sår på benet i lördags. Jag tvättade det noga då och bandagerade det för att skydda såret mot smuts och flugor. Igår var det bättre och idag skrittade vi ut. Hon markerar ingenting och allt tycks lugnt. "Varför får jag inte springa?" frågade hon mig flertalet gånger och nöjde sig med att äta på allt vi såg. Suck, är inte hästar som ska äta av alla träd oerhört jobbiga? Det är tur att jag gillar den lilla skitungen.... Förresten, idag tog pappa med sig skären till klippmaskinen till jobbet för att slipa dem. Snart kan alltså Bea få en fin vintermundering! Ser fram emot att bli av den där isbjörnspälsen som får henne att likna en förvuxen shettis. Längtar efter en lite mer slimmad shettis istället... :P
 
Idag var en okej dag. Det enda jobbiga var hur otroligt ofokuserad jag kände mig idag. Tror att det beror på hur extremt dåligt jag sov inatt. Det var helt sjukt idag faktiskt - under matten bara zoomade jag ut flertalet gånger trots mina försök att lyssna. Kunde helt plötsligt rycka till och upptäcka att jag inte kom ihåg vad min lärare sagt de senaste 30 sekunderna. Usch, äckligt... Ska försöka sova mer inatt så att jag inte går igenom imorgon på samma sätt.
 
/Juli


Vackert, va?
#1 - - Amanda:

Älskar hösten <3