Tankar om igår

Publicerat i: Allmänt
Igår taggade verkligen upp mig på dressyr.
Tyvärr måste jag nu vänta några dagar innan vi kan ta tag i det hela igen.

Idag red jag och mamma ut en lugn runda för att låta hästarna sträcka lite på musklerna. I Beas fall antar jag att dessa muskler var ganska ömma sen igår... ;) 
Torun sade igår att om hon tagit in Bea till sig hade hon jobbat stenhårt i skritt i en vecka eller så för att mjuka upp henne och lära känna henne. Just det här tänker jag ta till mig och under veckan (när det dessutom är älgjakt) tänkte jag ta ut Bea i paddocken några gånger i kanske 20 minuterna och bara jobba med att stärka henne i skritten. Varför har jag inte gjort det innan? Frågar ni. Jo, jag visste inte hur jag skulle göra helt enkelt. Nu är jag däremot taggad och det känns relativt nära en stabil och högre form.

Bild från igår på mig och Bea.

#1 - - Tuva Björnwall:

Så fina ni är! :)

Svar: Tack! :D
Juli