The Beginning

Publicerat i: Allmänt musik
Just give me a reason 
To keep my heart beating 
 
Om ni inte visste det är jag en person som lätt... blir hänsynslöst förälskad i någonting snabbt och sen inte släpper taget. Det jag nu syftar på är min vanligtvis beroende av musik och låtar. Just nu heter bandet One Ok Rock och jag kan inte sluta ha deras låtar på repeat, repeat, repeat. Så grymt bra är dem och speciellt sångaren är riktigt duktig. Så ja, när det här händer finner jag alltid låtar att relatera sönder till. Just nu, när bandet heter One Ok Rock heter låten The Beginning. Det är inte min absoluta favoritlåt med dem (Mighty Long Fall eller Memories eller Be the Light) men där jag just nu står i livet kan jag bara höra texten och förstå, förstå, förstå.
 
Just tell me why baby 
They might call me crazy 
For saying I’d fight until there is no more 
 
För att jag står i ett sorts vägskäl, vilket jag tror många av oss gör. Ett vägskäl som kommer när man är i tonåren och förväntas veta vad man vill göra med hela sitt jävla liv. Låten kanske handlar om kärlek, men jag drar paraleller till mitt liv just nu. Jag har mål och är redo att slåss men ibland känns det för mycket. Jag vet inte var allt kommer att sluta och jag därför inte hur jag ska börja. Vad vill jag? Vart ska jag? Jag har ingen aning.
 
Blinded, I can’t see the end 
So where do I begin?
  
Bli inte skrämda av japanskan - lyssna istället. För er som vill veta vad han säger i början - såhär är det enligt en youtube kommentar:
 
"Everyone in Yokohama Stadium, Let's begin the last part. In the previous live concert, before i sing this song, I told you this. At the same time this song ends, you should start doing something. All the mixed feelings aroused in your heart, at one moment, it's gonna change to negative feelings. Before that happens, please everyone, do the things you think you want to do or you want to try. Probably, every each of you has those kind of feelings. If you don't?...You should start from there then. Thank you all for today. From One Ok Rock. And at last....Bring it on Yokohama Stadium!!!"