Idag var det ridskola.
Ingen Cappuccino idag heller men istället fick jag rida en annan häst...!
 
Neggie - en underbar häst. Väääldigt duktig och stor. Däremot var han väldigt tung i handen och mina händer krampade en hel del under lektionen. Gruppen, som vi annars är max fyra i, var idag maxad till toppen med fyra (eller fem?) andra hästar som red igen. Eller ja, ryttare som red igen. Därför var det, ja hur ska jag uttrycka mig - trångt. Som tur var höll de flesta väldigt bra koll på sina hästar och trots ständigt platsbytande klarade vi oss ändå bra. 
 
Nu sitter jag med en liten skål kvarg och granola och försöker återhämta mig lite. Kroppen är tung och hjärnan lite slut efter en lång skoldag. Tänker lägga mig pinsamt tidigt idag med, liksom igår. Runt 21.15 - 21.30. Ja, jag vet att det är tidigt men jag går faktiskt upp 5.45 och jag behöver sova. På senaste tiden har jag liksom inte sovit bra alls och har drömt jättekonstiga och förvirrande drömmar. Om jag ska klara den här jävla veckan med livet i behåll måste jag liksom sova. Idag höll jag och en grupp andra redovisning om Moderaterna. Imorgon blir det biologiprov, på torsdag franskaprov och på fredag ska jag hålla tal. Pust.
 
/Juli
 
 
#1 - - Sofie:

Att lägga sig tidigt kan vara bland de bästa. Älskar att man oftast lyckas vakna utvilad och peppad då.

Svar: Jaaa, jag älskar det!
Juli