Varför är ni här?

Publicerat i: Allmänt blogg, tankar
Jag kom och tänka på något häromdagen.
Varför läser ni min blogg?
 
För er som inte vet det (antagligen alla) har min blogg inte fått bättre och bättre statistik på senaste tiden, vilket inte förvånar mig. När jag slutade blogga tre gånger om dagen och lade ner mina försök på en nishad hästblogg förväntade jag mig en rasad statistik. När jag även nästintill slutade att läsa och kommentera andra bloggar trodde jag att bloggen skulle bli ruinerad. Men icke - fortfarande läser folk min blogg och även om kommentarerna inte regnar in finns dem där och jag uppskattar det verkligen. Statistiken är väl ingen superstatistik - vi är inte någon jättemegablogg men runt 10-20 är inte mycket sämre än mina förra 20-30, speciellt då jag inte lägger ner min själ i det längre.
 
Kanske är det min avsaknad av konstlad och vag tillgjordhet från innan som fick folk att fortsätta läsa, kanske är det mina röriga känslor eller helt enkelt folk som känner mig som sitter och skrattar åt mig. Vem vet? I vilket fall som helst är ni ju inte här för välupdaterade inlägg med nya och fräsha bilder ;)   <-pik till mig själv
Nej, men jag undrar verkligen. Just nu är jag väldigt o-nishad och inläggen är en enda röra av känslor. Jag känner mig väldigt öppen och ärlig i mina inlägg och trots den ständigt personliga touchen känns det nästan opersonligt ibland för att även om jag skriver helt öppet om känslor och liknande är det sällan jag verkligen säger vad som händer. Händelser är liksom förbigående här.
 
Så, varför är ni här? Är ni de där bloggarna jag slaviskt läste förut och som jag är ångerfull över att jag numera inte har tid att läsa? Tro inte att jag glömt bort er, vänner, för jag läser fortfarande era bloggar då och då även om jag inte alltid (oftast) är på kommentar-humör. 
 
Puss. /Juli
 
#1 - - Isa:

Jag vet faktiskt inte men antar att det är för att jag vill följa din resa med Bea och för att du skriver riktigt bra inlägg även fast det inte är lika bra uppdatering längre.

Svar: Tack! Ska försöka skärpa mig lite.. :P
Juli

#2 - - Amanda:

Jag går in och läser din blogg nästan varje dag faktiskt, trots sämre uppdatering nu för tiden. Tycker att du är en jävligt skön person och vill gärna fortsätta följa dig och Bea! Gillar dina videobloggar också :D

Svar: Hihi, kul! Måste se till att få upp en vlogg snart!
Juli

#3 - - Sofie:

Läser din blogg då jag tycker du har en fantastisk personlighet :D Älskar att läsa dina halvkomiska inlägg ;)

Svar: Tack! Vilken boost för mitt ego ;)
Juli

#4 - - Alice:

Anledningen att jag fortsätter följa din blogg är att jag tycker du skriver sjukt bra, älskar ditt sätt att skriva på även om det inte blir så många inlägg. Utöver det så gillar jag ju personligheten jag uppfattat att du har genom bloggen och jag tycker ändå din blogg är rolig att följa :D

Svar: Vad kul att du tycker det! Så glad jag blir!!
Juli

#5 - - Elin Nilsson Walldén:

Tja anledningen är väl att jag tycker om din blogg helt enkelt. Det är inte massa provoceringar och sponsorer och åsiktsinlägg hela tiden som på dem stora bloggarna, det är bara du, som driver en enkel men rolig och intressant blogg om din häst, och såna bloggar uppskattar jag :)

Svar: Tack, vad kul att du tycker det!! :D
Juli

#6 - - Elin :

Hur jag hittade din blogg vet jag faktiskt inte, kom in via en länk från en kommentar tror jag. Anledningen till att jag började läsa är faktiskt Pelle, som en vän till mig provred innan ni köpte honom. Jag var med och tyckte att det verkade vara en trevlig häst och framför allt älskade jag namnet Airp Lane, så fyndigt! Så när jag helt av en slump såg honom på din blogg ett par år senare mindes jag hästen med det roliga namnet och blev nyfiken. Nu tittar jag in då och då och tycker att du verkar ha en sund hästsyn. Det är kul att se att du kämpar på med din ponny trots att hon inte följer normen för den klassiska dressyrponnyn.

Svar: Gud vad spännande! Och ja, Airp Lane är ganska speciellt namn, haha!
Juli